Tilannekatsaus :D

Heipähei taas rakkaat lukijat ja anonyymit!
Itseasiassa aloitetaan viimeviikolla olleesta leiristä josta mun piti kertoa jonkin aikaa sitten.
Olin siis Ellan kanssa Kyläkorven ratsastuskoululla leirillä
 ja mulla oli siellä Binks mukana ja Ellalla Beni.
Me vietiin hepat Kylikselle jo sunnuntaina, koska maanantaina eka tunti alkoi jo klo 9.
Me oltiin sovittu Annan kanssa että annetaan Binksille ja Benille 
meidän tallin heinää ja Annan tallin heinää, mutta maanantaina huomasin ettää Binks ei syönyt Annan heinää ollenkaan. Isä toi sitten heinää melkein joka päivä.
 ***
Maanantaina eka tunti oli estetunti, teimme laukanvaihtoja puomilla ja hypättiin pikku rataa.
Binks oli ihan kiva, vaikka laukanvaihdot tuottivatkin hieman ongelmia.
Tuntien välissä oli teoriatunti, jonka jälkeen hepat kuntoon ja koulutunnille.
Kulutunnilla Anna huomasi (ja minäkin huomautuksen jälkeen ;D) että Binks pullaa 
ulkolapaa ulospäin eikä sen takia suoristu kunnolla.
Tätä alettiin siis treenata ja siitä tulikin koko loppuleirin treeni.
 ***
Tiistaina oli koulutunti ensin, klo 10 ja treenattiin edelleenkin samaa suoristamista,
joskin menimme eri tehtäviä.
Ja taas teoriatunti ja itseasiassa mulla ei ole mitään käryä mitä me tällä tunnilla käsiteltiin, 
mutta luulisin että ne olivat hyvän ratsastajan ominaisuudet. :D
Estetunnilla meillä oli tekniikkaharjoittelua ja kaikki menivät eri hevosilla kuin normaalisti.
Minä menin Tilli-ponilla joka on valkoinen pikkuponi ruskeilla täplillä.
Meillä oli kahdessa kulmassa esteet, pitkällä lähestymisellä yksi ja yksi kolmen ristikon innari.
Tiistai-Keskiviikko välisenä yönä olin Jennan, Emilian ja Alinan kanssa kahvihuoneessa yötä.
***
Keskiviikko olikin ihanan sateinen päivä joten tunnit oli maneesissa.
Meidät oli jaettu kahteen eri esteryhmään, jotta yhdellä tunnilla ei olisi niin paljon porukkaa.
Hypättiin uusintarataa joka oli ihan tosi kiva, eikä Binksikään tainnut kieltää.
Koulutunnilla mentiin kangilla ja sain Binksille koulusatulaa lainaksi,
jotta mä istuisin oikeessa asennossa.
Yritettiin koota laukkaa joka kiotuikin Binksille aika hankalaksi koska tähän tarvittavat lihakset ei oo ihan vielä parhaimmassa kunnossa, mutta sitä työstetään nyt.
***
Torstaina koulutunnilla Binks oli ihan super kun olin keskiviikkona saanut sen läpiratsastettua.
Tehtiin väistöjä yms.
Estetunnilla hypättiin rataa ja Binks kielsi vain muutaman kerran.
***
Perjantaina oli rentolupäivä, menin ilman satulaa
***
Lauantaina menin puomirataa kentällä ja tein laukanvaihtoja.
***
Sunnuntaina olin estekisoissa Binksillä.
Menin luokat 80cm ja 90cm.
80cm luokka meni hyvin, vaikka Binks ei tullutkaan läpi pidätteestä, mutta 90cm verrytteyssä tein pysähdyksiä ja siirtymisiä, jolloin poni tuli oikeasti avuille.
90cm radalla jäin vetämään ohjasta ja kiellettiin kolmannelle esteelle ja sen jälkeen neljännelle, joten siitä tuli hylätty.
Sain kuitenkin hypätä radan loppuun ja mietein itsekseni että nyt annat vaan mennä.
Ja niin muuten annoinkin, poni ei meinannut enää rauhottua ollenkaan! :D
***
Maanantaina lähdin Helsinkiin ja Sara liikutti Binksin, näin myös tiistai.
***
Keskiviikkona menin itse ratsastamaan, mutta mulla ei oo mitään muistikuvaa mitä tein. :D
***
Torstaina olin Kari Nevalan valmennuksessa, jossa Binks oli aikalailla pohkeen takana ja jouduin laittamaan kannukset jalkaan. Muutama kielto, ei mitään ihmeellistä.
Kari muistutti että poni saa mennä 'lujaa', eikä sitä tarvitse himmailla.
***
Perjantaina oli tallikisoissa ja menin Desillä 50-60cm, jossa olin toinen, arvosteluna 367.1, menin Desillä myös 70-80cm josta ei meinattu päästä ekasta esteestä yli.
Binksillä menin 70-80cm, ja Binks lähti käsistä pari kertaa ja jouduin pusäyttämään sen uusinnassa, silti voitin sen luokan. :D
***
Lauantaina Grete meni Binksillä ilman satulaa ravia ja käyntiä.
***
Tänään oli vapaapäivä ja huomenn lähdetään Kylikseen kankikurssille. :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti